عشق مادری

hamnafas

سلام مادر

 

 

 مادر...سلام ...نامه ای را که بر روی گلبرگ هایی از دلتنگی نوشتم در سکوتی زیبا آب برد...
من خدا را نقاشی کردم مادر...خدا به شکل بوسه های تو بر پیشانی من بود...
مادر، من از آن آخرین بدرقه ات تا پشت دیوار بیکسی نوشتم و بغض کردم...
مادر..در اینسوی بیخوابی...من هر شب پر نورترین ستاره را تو میبینم...
شنیده ام کوله بار دوران کودکی مرا سنگ صبور خویش کرده ای مادر...
من هم در آن آیینه که دادی یادگاری..در آن هر شب تصویری از تبسم تورا میبینم...
مادر..ای زیباترین احساس...قشنگترین بنفشه...ستاره ام را چندیست گم کرده ام

 



بعضی دوستان میگویند باید صفحه مادر را در جایی دیگر قرار میدادم نه در هوای اشراق اما باید بگویم مادر جلوه عشق الهی است عشق مادر به فرزند جلوه ای از عشق خدا بر بنده اش میباشد معنای واقعی عشق را در نگاه مادر باید جست اگر عشق به مادر را درک نکنیم و نفهمیم چگونه خواهیم توانست گوشه ای از عشق معبود را درک کنیم و جایی بهتر از بخش در هوای اشراق برای آن نیافتم


 




گویند یکی از صوفیان گفت : بایزید را پس از مرگ به

 

خواب دیدم اندر بهشت که از یک درجه به دیگر میپرید.
 

گفتم حالت چیست؟

 

گفت دوست به دوست رسید.

 

 گفتم به چه یافتی؟

 

گفت: بحب واحد و برالوالد

 

کارت پستال های زیبا مخصوص تبریک روز مادر -www.jazzaab.ir

 

وقتی که عشق مادری معجزه می‌کند: 


 نوزاد مرده‌ای که پس از نوازشهای مادر زنده شد!!

 

وقتی که عشق مادری معجزه می‌کند: نوزاد مرده‌ای که پس از نوازشهای مادر زنده شد!!
اما پس از گذشت دو ساعت که جیمی‌در آغوش مادر بود و مادر نام آن را صدا می‌کرد اولین علائم حیات را از خود نشان داد...

یک نوزاد نارس در استرالیا که به گفته پزشکان مرده بود پس از آنکه مورد نوازش‌های مادر قرار گرفت زنده شد.
والدین این نوزاد با شور و شوق از این معجزه شگفت انگیز و الهی یاد می‌کنند. این زوج جوان که کیت و دیوید اوگ نام دارند در سیدنی استرالیا زندگی می‌کنند. در این ماجرا که پایان خوشی به همراه داشت کیت که هفتمین ماه بارداری خود را پشت سر می‌گذاشت به بیمارستان منتقل شد و دوقلوهای وی به نامهای جیمی‌و امیلی نارس متولد شدند اما جیمی‌که در لحظه تولد تنها کمی‌بیش از 900 گرم وزن داشت پس از چند دقیقه مرد
.
پزشکان این خبر را به والدین آن اعلام کردند اما کیت و دیوید خواستند که چند لحظه ای نوزاد را در آغوش خود نگه دارند
.
اما پس از گذشت دو ساعت که جیمی‌در آغوش مادر بود و مادر نام آن را صدا می‌کرد اولین علائم حیات را از خود نشان داد.
این زوج جوان بلافاصله به پزشکان اطلاع دارند و آنها پس از انجام معایناتی واکنشهای طبیعی عصبی نوزاد را تائید کردند
.

براساس گزارش دیلی میل، در این لحظه کیت تصمیم گرفت چند قطره شیر را روی لبهای نوزاد بریزد و این کار را تا زمانی که نوزاد بیدار شد ادامه داد و سرانجام این نوزاد پس از دو ساعت بدون هیچ گونه علائم حیاتی، زندگی خود را آغاز کرد و برای اولین بار نفس کشید.
مادر این نوزاد در این خصوص گفت: "ما خوش شانس ترین آدمهای دنیا هستیم. این پایان خوش با درمانهای پوست به پوست و مادر- فرزند قابل توضیح است. این درمانها به کودکان بیمار کمک می‌کنند که زنده بمانند. این درمان در استرالیا با عنوان نوازش کانگرو شناخته می‌شود
."
این مادر استرالیایی افزود: "دستها و پاهای کوچکش بدون پاسخ به تحریکات افتاده بودند و حرکت نمی‌کردند. من آن را به خودم چسباندم و شروع به حرف زدن با جیمی‌کردم و اسمش را صدا زدم و به او درباره خواهرش و پروژه های آینده خانواده گفتم و بعد ناگهان اولین علائم حیات را نشان داد. کم کم چشمانش را باز کرد. من دکترها را صدا زدم اما هیچکس حرف من را باور نمی‌کرد
."

پزشکان معتقدند که اعلام خبر مرگ این نوزاد به دلیل تشخیص اشتباه پزشکی بوده است با وجود این، این زوج معتقدند که معجزه الهی جیمی‌را به آنها بازگردانده است.
دیوید در این خصوص به تلویزیون استرالیا گفت: "ما خوش شانس ترین والدین دنیا هستیم. اگر کیت در کار خود پافشاری نمی‌کرد اکنون احتمالا جیمی‌در بین ما نبود".
 

«مادر»

  

 

 

کودکی که آماده تولد بود، نزد خدا رفت و از او پرسید:« می گویند فردا شما مرا به زمین می فرستید؛ اما من به این کوچکی و بدون هیچ کمکی چگونه می توانم برای زندگی به آنجا بروم؟»

خداوند پاسخ داد :« از میان بسیاری از فرشتگان، من یکی را برای تو در نظر گرفته ام. او در کنار توست و از تو نگهداری خواهد کرد.»

 

اما کودک هنوز مطمین نبود که می خوهد برود یا نه.

- اینجا در بهشت، من هیچ کاری جز خندیدن و آواز خواندن ندارم و این ها برای شادی من کافی است.

خداوند لبخند زد :« فرشته تو برایت آواز خواهد خواند و هر روز به تو لبخند خواهد زد. تو عشق او را احساس خواهی کرد و شاد خواهی بود.»

 

کودک ادامه داد:« من چه طور می توانم بفهمم مردم چه می گویند وقتی زبان آنها را نمی دانم؟»

 

 خداوند او را نوازش کرد و گفت:« فرشته تو، زیباترین و شیرین ترین واژه هایی را که ممکن است بشنوی، در گوش تو زمزمه خواهد کرد و با دقت و صبوری به تو یاد خواهد داد که چگونه صحبت کنی.»

 کودک با ناراحتی گفت:« وقتی می خواهم با شما صحبت کنم، چه کنم؟»

خداوند برای این سوال هم پاسخی داشت :« فرشته ات دستهایت را کنار هم می گذارد و به تو یاد می دهد که چگونه دعا کنی.»

 

کودک سرش را برگرداند و پرسید:« شنیده ام که در زمین انسان های بدی هم زندگی می کنند. چه کسی از من محافظت خواهد کرد؟»

 - فرشته ات از تو محافظت خواهد کرد، حتی اگر به قیمت جانش تمام شود.

 

 کودک با نگرانی ادامه داد :« امات من همیشه به این دلیل که دیگر نمی توانم شما را ببینم ناراحت خواهم بود.»  

خداوند لبخند زد و گفت:« فرشته ات همیشه درباره من با تو صحبت خواهد کرد و به تو راه بازگشت نزد مرا خواهد آموخت؛ گرچه من همواره کنار تو خواهم بود.»

 

در آن هنگام بهشت آرام بود، اما صداهایی از زمین شنیده می شد. کودک می دانست که باید به زودی سفرش را آغاز کند. او به آرامی یک سوال از دیگر از خداوند پرسید :« خدایا اگر باید همین حالا بروم، لطفاً نام فرشته ام را به من بگویید.»

 خداوند شانه او را نوازش کرد و پاسخ داد :« نام فرشته ات اهمیتی ندارد و به راحتی می توانی او را مادر صدا کنی.»

 

مادر اي مقدس ترين حقيقت دنيا دستان مهربانت را ميبوسم 





مادر، كلمه زیبایی كه روح را به عرش كبیریایی می‌برد، به بهشت، به آنسوی ابرها، جایی كه همه جای آن سفیدیست و پاكی.... مادر، اسطوره بزرگی؛ مادر نماد گذشت و فداكاری، مادر در هیچ واژه ای نمی گنجد. ... امشب چراغ هر خانه ای به عشق مادری روشن است، امشب در هر خانه‌ای تلاشی زیبا موج می‌زند، امشب جشن مادران است، جشن تجلیل از مادر، نه به خاطر شب‌زنده‌داری و فداكاریهایش كه آنها غیرقابل وصف و تجلیل‌اند، بلكه به خاطر مادر بودنش.
 

 

از نخستین روز خلقت، نام مادر الفت است
خاک پاک پای مادر، نفخه ای از جنت است

گفت پیغمبر بهشت در زیر پای مادر است

هم رضای حق تعالی در رضای مادر است

گفت موسی بارالها در بهشت رو جزا

کیست هم کفو و مقامم، یک دمی بر من نما

وحی امد، رو به سوی دکه قصاب کن

روز و شب در کار و بارش دقت بسیار کن

از شروع صبح تا شام، بر در دکان بشد

در سلوک آن جوان، جویا ز این و ان بشد

چون ز احوالات ان قصاب نیامد پاسخی

شب به منزل گشت مهمان، تا بیابد پاسخی

مادری پیر و ز کار افتاده ان قصاب داشت

بر دهان مادرش ، لقمه ای نان می گذاشت

گاه گاهی پیرزن بر اسمان می کرد نگاه

زیر لب می گفت چیزی با خدا با اشک و آه

بارالها کن جوانم را به روز واپسین

در بهشت با موسی عمران رفیق و هم نشین
                                                         

 

و باز هم عشق مادر به فرزند . . .

مادری که بخاطر فرزند بیمارش موهایش را همیشه از ته میزند

تا فرزندش احساس تنهائی نکند

من ستایش میکنم این بانوی جوان را

و هر جای دنیا هستند آرزوی سلامتی برای هر دو تا شون میکنم

♥ ♥ آمیــــــــــــن ♥ ♥
 
مادر.... اي عشق مطلق ....بادل وجان ميبرستمت

 

 مهربانم  بياد مي اورم روزي كه مرا در اغوش گرمت گرفتي

وارام در گوشم محبت را نجوا كردي......اري بياد مي اورم مهر

مادريت را.......

مادر....................دوستت دارم....................

 



گفتم مادر! ...
گفت: جانم

گفتم درد دارم! ...

گفت: بجانم

گفتم خسته ام! ...
گفت: پریشانم
گفتم گرسنه ام! ...
گفت : بخور از سهمِ نانم ... ... ... ...
گفتم کجا بخوابم! ... گفت: روی چششمانم
اما یک بار نگفتم: مادر من خوبم شادم...!
همیشه از درد گفتم و از رنج


به سلامتی مادر واسه اینکه دیوارش از همه کوتاهتره!
به سلامتی مادر بخاطر اینکه هیچوقت نگفت من همیشه گفت بچه هام...
به سلامتی مادر بخاطر اینکه همیشه از غمهامون شنید اما هیچوقت از غمهاش نگفت
به سلامتی مادر بخاطر اینکه از سلامتیش برای سلامتی بچه هاش همیشه گذشته
به سلامتی مادر بخاطر زندگی که همراه با شادی و امید و مهربونی بهمون میده
به سلامتی مادرچون هیچوقت خستگیشو به رخمون نمیکشه و ازش گلایه ای نمیکنه
به سلامتی مادر چون اگه خورشید نباشه میشه گذرون کرد اما بدون حضور مادر زندگی یه لحظه هم معنی نداره

به سلامتی مادر که بخاطر ما اندام خوشکلش بهم خورد!


تصاویری زیبا ازعشق مادر


 






مادری که در کهنسالی با اینهمه درد و بیماری ،


وقتی می بینه هیچکس دردشو باور نداره ، با خودش میگه "

حتمأ " من خوبم " و سعی میکنه با کمر خمیده و پای لنگش

 ادای آدمای سالمو در بیاره .


قدرشونو بدونیم تا وقتی هستند . زمان خیلی زود " دیر "

میشه !!!

 
















 





مادرم


بارها با صداى گريه ام تو را از خواب خوش بيدار كرده ام،


خيس گريه ام دوباره بيدار شو.. با دستهاى مهربانت صورتم را

نوازش كن و با گرماى وجودت آرامم كن.

امشب دوباره دلم تو را بهانه گرفته

 






















 

من ... قلم ... تنهایی


یادت هست مــــادر؟؟؟


اسم قاشق را گذاشتی قطار، هواپیما، كشتی ...


تا یك لقمه بیشتر بخورم !!!


یادت هست؟


شدی خلبان، ملوان، لوكوموتيوران


می گفتی بخور تا بزرگ بشی آقا شیره ...


و من عادت كردم كه هر چیزی را بدون اینكه دوست داشته

باشم قورت بدهم ...


حتی بغض های نتركیده ام را.

 

نبودنِ تــو

مادر، دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا.


آن‌گاه که مادر، گهواره را تکان می‌دهد ، عرش خدا به

لرزه درمی‌آید.


و همه‌ی فرشتگان سکوت می‌کنند تا زیباترین

سمفونیِ هستی را بشنوند: 

لالایی مادر

 

 

 

 نبودنِ تــو


فقط نبودنِ تو نیست

نبودنِ خیلی چیزهاست...


کلاه روی سَرمان نمی‌ایستد!


شعر نمی‌چسبد...

 

پول در جیب‌مان دوام نمی‌آورد!


نمک از نان رفته!!!


خنکی از آب.............


" ما بی‌تو فقیر شده‌ایم "
مادر....

 

 

 

معصومانه ترین نگاه

 

 


 

معصومانه ترین نگاه تنها در صورت مادر نقش

می بندد.


و صادقانه ترین عشق در وجود مادر شعله ور

 

میشود.

 

 

  

از نخستین روز خلقت بشر، تا کنون در هر کجای دنیا و در میان هر قوم و نژاد و ملتی، با هر آداب و آیینی، وقتی نام مادر برده می‌شود، کوچک و بزرگ، همه و همه، سرشار از شور و حرارت و مهر و الفت می‌شوند و قلبشان پر تپش‌تر می‌زند. اسلام نیز برای مادر، مقام و ارزش فوق العاده ای قائل شده است تا آنجا که رسیدن به بهشت را با رضای مادر میسر می‌داند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در چهار شنبه 5 بهمن 1391برچسب:,ساعت16:41توسط nikoo | |